Sieť obchodov zavádza tichú hodinku, aby si mohli autisti v pokoji nakúpiť
Kristína Jurzová
Kristína Jurzová

Sieť obchodov zavádza tichú hodinku, aby si mohli autisti v pokoji nakúpiť

Tomuto sa hovorí zameranie na potreby zákazníkov. Dočká sa podobnej služby niekedy aj Slovensko?

Ilustračné foto. — Foto: reprofoto news.com.au

CANBERRA 10. septembra (Dobré noviny) - Šťastnú hodinku v obchodoch či v gastroprevádzkach pozná asi každý. Tichú hodinku však iba málokto. Táto novinka má slúžiť pre ľudí trpiacich autizmom, ktorých vie aj bežný ruch v obchode naozaj rozrušiť.

Znížený hluk, veľmi tlmené osvetlenie, vypnuté rádio ani žiadne hrkotajúce vozíky. Namiesto toho je tu viac pomocného personálu, ktorí kupujúcim ponúka ovocie zdarma. Takýto nákupný experiment zaviedla sieť obchodov COLES už v 173 prevádzkach po celej Austrálii. Poskytnúť tým chce „inkluzívnejšie nákupné prostredie pre všetkých zákazníkov“, predovšetkým však pre autistov.

Tichá hodinka je na „trhu“ ešte len od minuloročného augusta, no už po pár dňoch v prevádzke si získala masívnu podporu od rodičov autistických detí. Tí ju využívajú každý utorok od 10:30 do 11:30 dopoludnia.

Možnosť nakúpiť aj zoznámiť sa

„Bolo to veľmi pozitívne,“ povedala pre news.com.au Sarah Millerová, ktorej deväťročný syn Cameron a šesťročný Kevin sú autisti, pričom mladší z nich býva v obchodoch značne rozrušený.

 „Nakupovanie je jednou z tých životných zručností, ktoré ako rodič potrebujem naučiť svojich chlapcov, nielen skutočne ísť do obchodov, ale robiť zdravé rozhodnutia, ako sú výdavky na peniaze či prechod cez pokladnicu. Vďaka tomu som schopná získať trochu viac času.“

V minulosti sa snažila o to, aby ich nemusela brať na nákupy oboch súčasne, ale často to bolo nemožné. „Teraz sa mi darí zaradiť nákupný utorok do môjho pomyselného kalendára,“ prezrádza s nadšením.

Výhodou tichej hodinky je však aj to, že má oveľa väčšiu šancu stretnúť aj iných rodičov, ktorí sú v podobnej situácii ako ich rodina. A aj jej chlapci majú väčšiu šancu zoznámiť sa.

Náš zákazník - náš pán

„Vypočuli sme si našich zákazníkov a naše tímy obchodov sa usilovne snažili o to, aby naše obchody boli príjemnejšie a reagovali na potreby miestnych spoločenstiev, v ktorých pôsobíme,“ uviedol generálny riaditeľ spoločnosti COLES John Durkan vo vyhlásení.

„Spočiatku sme začali s tichou hodinkou v 70 obchodoch po celej krajine a teraz sme nadšení, že toto číslo sa viac ako zdvojnásobilo, aby sme tichú hodinu sprístupnili našim zákazníkom a pomohli zmeniť ich nákupné skúsenosti v spoločnosti COLES,“ skonštatoval s tým, že v najbližších mesiacoch sa táto služba rozšíri aj do ďalších miest.

Už ste čítali?

Pred očami Slovenska schudla 57 kíl: Jediné, čoho som sa za…

Relácia Extrémne premeny jej pomohla k tomu, aby zmenila svoj život. Lucia teraz…

Slovák spravil z chudobnej dievčiny Miss Ekvádoru. Michalove…

Cestovateľ, fotograf, dobrodruh a milovník španielčiny. Veľkou vášňou…

Viktor Vincze otvorene o ekológii a o tom, ako jeho priznanie…

Známy moderátor v rozhovore prezradil, prečo začal s príspevkami na Instagrame…

Rómsky lekár z Košíc: Na ZŠ mi imponovalo, keď odo mňa odpisovali…

Nikolas Rybár je mladý doktor s veľkou chuťou do života. Na pacientov nechce…

Slovenka svojimi šperkami očarila Meghan Markle. Jej tvorba…

Jej šperky inšpirované Slovenskom sa tešia veľkej obľube aj v…

Ženy bojujúce s rakovinou: Prísť o prsia či vlasy nie je hanba.…

Brošne s motívom kozy vznikli z osobnej skúsenosti troch kamarátok.…

Pani Eva skrášľuje sama vo voľnom čase okolie svojej bytovky.…

Pestré farby, kamienky či kvietky. Takáto krása sa pred bytovkami nevidí…

Peter Nagy: Snažiť sa zapáčiť tínedžerom by bolo trápne. Robím…

Skladba Profesori Indigo mala v skutočnosti už sedem rokov, keď sa z nej zo dňa na deň stal…