Sieť obchodov zavádza tichú hodinku, aby si mohli autisti v pokoji nakúpiť
Kristína Jurzová
Kristína Jurzová

Sieť obchodov zavádza tichú hodinku, aby si mohli autisti v pokoji nakúpiť

Tomuto sa hovorí zameranie na potreby zákazníkov. Dočká sa podobnej služby niekedy aj Slovensko?

Ilustračné foto. — Foto: reprofoto news.com.au

CANBERRA 10. septembra (Dobré noviny) - Šťastnú hodinku v obchodoch či v gastroprevádzkach pozná asi každý. Tichú hodinku však iba málokto. Táto novinka má slúžiť pre ľudí trpiacich autizmom, ktorých vie aj bežný ruch v obchode naozaj rozrušiť.

Znížený hluk, veľmi tlmené osvetlenie, vypnuté rádio ani žiadne hrkotajúce vozíky. Namiesto toho je tu viac pomocného personálu, ktorí kupujúcim ponúka ovocie zdarma. Takýto nákupný experiment zaviedla sieť obchodov COLES už v 173 prevádzkach po celej Austrálii. Poskytnúť tým chce „inkluzívnejšie nákupné prostredie pre všetkých zákazníkov“, predovšetkým však pre autistov.

Tichá hodinka je na „trhu“ ešte len od minuloročného augusta, no už po pár dňoch v prevádzke si získala masívnu podporu od rodičov autistických detí. Tí ju využívajú každý utorok od 10:30 do 11:30 dopoludnia.

Možnosť nakúpiť aj zoznámiť sa

„Bolo to veľmi pozitívne,“ povedala pre news.com.au Sarah Millerová, ktorej deväťročný syn Cameron a šesťročný Kevin sú autisti, pričom mladší z nich býva v obchodoch značne rozrušený.

 „Nakupovanie je jednou z tých životných zručností, ktoré ako rodič potrebujem naučiť svojich chlapcov, nielen skutočne ísť do obchodov, ale robiť zdravé rozhodnutia, ako sú výdavky na peniaze či prechod cez pokladnicu. Vďaka tomu som schopná získať trochu viac času.“

V minulosti sa snažila o to, aby ich nemusela brať na nákupy oboch súčasne, ale často to bolo nemožné. „Teraz sa mi darí zaradiť nákupný utorok do môjho pomyselného kalendára,“ prezrádza s nadšením.

Výhodou tichej hodinky je však aj to, že má oveľa väčšiu šancu stretnúť aj iných rodičov, ktorí sú v podobnej situácii ako ich rodina. A aj jej chlapci majú väčšiu šancu zoznámiť sa.

Náš zákazník - náš pán

„Vypočuli sme si našich zákazníkov a naše tímy obchodov sa usilovne snažili o to, aby naše obchody boli príjemnejšie a reagovali na potreby miestnych spoločenstiev, v ktorých pôsobíme,“ uviedol generálny riaditeľ spoločnosti COLES John Durkan vo vyhlásení.

„Spočiatku sme začali s tichou hodinkou v 70 obchodoch po celej krajine a teraz sme nadšení, že toto číslo sa viac ako zdvojnásobilo, aby sme tichú hodinu sprístupnili našim zákazníkom a pomohli zmeniť ich nákupné skúsenosti v spoločnosti COLES,“ skonštatoval s tým, že v najbližších mesiacoch sa táto služba rozšíri aj do ďalších miest.

Už ste čítali?

V talianskych Alpách sa mení sneh na ružovo: Čo to spôsobilo?…

V obľúbenej turistickej lokalite sa sneh mení na ružovo. Pozrite si tento…

Lucie pečie hotové majstrovské diela: Na začiatku som bojovala,…

Je mladá, krásna a úspešná. Na konte má viacero…

Jej mladšia dcéra vyhrala MasterChef, staršia má detskú mozgovú…

Zdravotný stav Paulínky denne núti jej rodičov riešiť inkontinenciu,…

Vnuk Slováka z ikonickej fotky: Že je dedo slávny, sme zistili,…

Starý otec, Gusti Popovič prebýva v rodine maliara Ivana Popoviča naďalej. Napriek…

Kaštieľ Betliar odhalil ďalšie dobre ukryté tajomstvo: Reštaurátori…

Moderné technológie reštaurátorom umožňujú objavovať nové…

Bývalý skinhead z Prešova si vzal Rómku: Dnes sa bojím o naše…

Prešovčan Gabi bol zarytým skinheadom. Keď sa odsťahoval od partie do Anglicka,…

Slovenka najprv v USA upratovala domy, teraz hviezdi pred kamerami:…

Sny si plní v samotnej mekke filmu. Aj keď stále bojuje, robí naplno…

Marek 13 rokov tvorí pár s Rómkou: Keď to zistili kamaráti,…

Odhovárali ich. Vraj ju chce ten „gadžo“ len využiť, a potom ju odkopne.…