Slováci si radi kupujú jazdené autá v lepšej výbave
TASR
TASR

Slováci si radi kupujú jazdené autá v lepšej výbave

Slováci síce radi kupujú ojazdené autá, v porovnaní s minulosťou sú ale pri ich kúpe opatrnejší.

Ilustračná snímka. — Foto: TASR Pavol Zachar

Bratislava 24. februára (TASR) - Až 42 % automobilov, ktoré si kúpili Slováci v uplynulom roku, tvorili jazdené vozidlá. Ich predaj sa zvyšuje na základe toho, že stúpa dovoz vozidiel starších ako 10 rokov. Podľa spoločnosti Volkswagen Finančné služby Slovensko (VWFS) zákazníci v uplynulom roku najčastejšie volili značku Škoda, konkrétne model Octavia.

"Na Slovensku sa stále porovnávame, kto má aké auto, čo v ostatných, najmä západných, krajinách nie je dôležité. Keď sa u nás spýtate mladého zákazníka, aké je jeho vysnívané auto, najčastejšia odpoveď je veľké SUV čiernej farby. To dokazuje, že Slováci chcú mať status, ktorý je na prvý pohľad viditeľný," hovorí Anton Galbavý, špecialista VWFS na jazdené automobily.

Práve segment ojazdených vozidiel pomáha zákazníkom rýchlejšie získať vysnívané auto. Kedže nie všetci zákazníci majú k dispozícii finančnú hotovosť v cene vozidla, predaj s financovaním je najvýhodnejšou možnosťou, ako ho získať.

"Zákazník, ktorý preferuje jazdené vozidlo, je muž, má 39 rokov, spravidla si vyberá 3 roky staré vozidlá a väčšinou drahšie v dobrej výbave, ktorých cena je výrazne výhodnejšia oproti cene nového vozidla. Výnimkou nie sú ani luxusnejšie značky," tvrdí Jana Pavlicová, marketingová manažérka spoločnosti.

Slováci síce radi kupujú ojazdené autá, v porovnaní s minulosťou sú ale pri ich kúpe opatrnejší. Podľa Galbavého sa v minulosti často stávalo, že ľudia kúpili vozidlo, ktoré bolo poskladané z viacerých častí a nesedeli kilometre. Ľudia neboli zvyknutí tieto dôležité fakty overovať. Doba sa však zmenila a serióznosť spoločnosti, cez ktorú auto kupujú, je pre nich veľkou prioritou.

Kvalitné lízingové spoločnosti vedia v súčasnosti pomocou registrov autorizovaných predajcov získať veľké množstvo informácií o vozidle. Snahou každého klienta by malo byť, aby bolo vozidlo z každej strany preverené.

Už ste čítali?

Šéfka Profesie: Radšej nemať žiadny titul ako nekvalitnú vysokú…

Ivana Molnárová pôsobí v Profesii už 18 rokov, posledných…

Kristína Kövešová: O pedofiloch mi píšu deti, ktorým sa to deje,…

Rozhodla sa svetu pomáhať a svojimi reportážami odhaľuje realitu, ktorá…

Odborník na vzťahy: Muž potrebuje nájsť svoje miesto vo svete.…

Fungujúci vzťah je snom mnohých z nás. Dá sa ho vybudovať aj v…

Mladého Dubničana k sebe volajú televízie z celého sveta. Ovláda…

Zabudnite na spôsob, ktorým televízie doteraz šírili svoje…

Košičanka vyrába parfumy, za ktorými sa idú v Paríži potrhať,…

Voňavky, ktoré sa vyrábajú v laboratóriu na východe Slovenska,…

Profesionálna dohadzovačka: Tragédiou dneška je, že ľudia si…

Profesionálna dohadzovačka pre Dobré noviny prezradila nielen dôvod, prečo…

Slovenskí muži nie sú galantní a ženy nevedia, kto je pravá…

Zisťovali sme za vás, ako sa v spoločnosti vhodne správať a s čím majú…

Uznávaný český pedagóg: Materské školy nevznikli pre potreby…

Špeciálny pedagóg Jiří Halda tvrdí, že materské…