Regulácia vstupu do pešej zóny v Žiline znížila počet áut o 30 percent
TASR
TASR

Regulácia vstupu do pešej zóny v Žiline znížila počet áut o 30 percent

V súčasnosti sa ich počet vjazdov stabilizoval na 900 denne.

Ilustračná snímka. — Foto: TASR/Pavol Zachar

Žilina 10. júla (TASR) – Tri mesiace po zavedení regulácie vstupu do pešej zóny v Žiline sa znížil počet vozidiel vchádzajúcich do historickej časti mesta o 30 percent. V súčasnosti sa ich počet vjazdov stabilizoval na 900 denne. TASR o tom informovala vedúca oddelenia mediálnej komunikácie a propagácie odboru tlačového a zahraničných vecí Mestského úradu (MsÚ) v Žiline Erika Lašútová.

„Na základe štatistík, ktoré obsahujú údaje o počte vozidiel vchádzajúcich do pešej zóny pred zavedením regulácie, a na základe údajov po zavedení regulácie považujeme tento systém za prínosný," uviedol primátor Žiliny Peter Fiabáne.

Nižší počet vozidiel sa podľa Lašútovej odzrkadlil na intenzite dopravy a na počte odstavených vozidiel mimo parkovacích miest. „Taktiež sa znížili hluk, prašnosť a zároveň sa zvýšil komfort pohybu chodcov. Pozitívny pohľad na vec evidujeme i zo strany obyvateľov historickej časti mesta," podotkla.

Doplnila, že spustenie regulácie sa realizovalo v dvoch etapách. „Najskôr sa spustil vstup na ulici Čepieľ, následne na ulici Sládkovičova. Po spustení došlo k dopravným komplikáciám, najmä na výjazde zo Sládkovičovej ulice, ktorý si vyžiadal zmenu organizácie dopravy a zmenu spôsobu parkovania na ulici Na priekope. Po týchto zmenách (zjednosmernenie oboch častí ulice Na priekope a zmena smeru jednosmernej Mydlárskej ulice) sa dopravná situácia stabilizovala," vysvetlila Lašútová.

Naďalej podľa nej pretrváva problém, že vodiči, ktorí vo väčšine prípadov vstupujú na prenosné potvrdenie (prenosný UHF tag), nepoznajú spôsob jeho načítavania. „Je to z dôvodu, že majitelia povolení ich nedostatočne informujú. Pracovníci klientskeho centra MsÚ pritom pri vydávaní potvrdení o zaplatení dane prikladajú k vydanému tagu aj informačný manuál," zdôraznila Lašútová.

„Ide napríklad o situácie ako zabudnutý tag mimo vozidla či ukrytie tagu v inom priestore vo vozidle (znemožňuje komunikáciu s čítačkou). To spôsobuje, že vozidlo na vjazde stojí pridlho alebo mu je prejazd zakázaný. Aj touto cestou vyzývame vodičov s platným potvrdením, ktorí vchádzajú na UHF tag, aby mysleli na to, že systém načítava tag jedine na viditeľnom mieste," uzavrela Lašútová.

SLEDUJTE POZITÍVNE SPRÁVY ZO ŽILINSKÉHO KRAJA NA FACEBOOKU!

Už ste čítali?

Uznávaný český pedagóg: Mama je doma kráľovná, nie slúžka. Zariadiť…

Vysokoškolský pedagóg, spíker a lektor Marek Herman pre Dobré…

Sima Martausová: To, že môžem spievať a skladať piesne, vnímam…

Úsmevom pozitívne naladí nejedného človeka a charakterizuje…

Onkogynekológ: Dvesto Sloveniek ročne zomrie úplne zbytočne.…

Chorobe, na ktorú na Slovensku zomiera množstvo žien, sa dá predísť.…

Braňo Mojsej vo vlastnej klinike lieči závislých: Pvým varovným…

Braňo Mojsej sa rozhodol založiť kliniku, v ktorej chce pomáhať závislým…

Fyzioterapeutka: Chrbticu si neničíme len v práci, ale aj v…

Chrbtici neškodíme iba v práci, ale aj v spánku. Fyzioterapeutka…

Marek Herman: Otcovia dnes nevedia, čo majú doma a v domácnosti…

Otec je pre deti nenahraditeľný minimálne v dvoch situáciách. O…

Zuzka šije svadobné šaty, aké na Slovensku ešte neboli: Vďaka…

Šikovná Slovenka si za rok vybudovala značku, ktorá zarezonovala na módnej…

Šéfka Profesie: Radšej nemať žiadny titul ako nekvalitnú vysokú…

Ivana Molnárová pôsobí v Profesii už 18 rokov, posledných…