Legendárne Karosy definitívne končia svoju bratislavskú púť. Nahradia ich tieto moderné autobusy
TASR
TASR

Legendárne Karosy definitívne končia svoju bratislavskú púť. Nahradia ich tieto moderné autobusy

Dopravný podnik Bratislava (DPB) podpísal rámcovú zmluvu na nákup 70 nových nízkopodlažných, nízkoemisných a kapacitných autobusov.

Ilustračné foto — Foto: TASR/Martin Baumann

Bratislava 27. mája (TASR) - Dopravný podnik Bratislava (DPB) podpísal rámcovú zmluvu na nákup 70 nových nízkopodlažných, nízkoemisných a kapacitných autobusov. Tento nákup podľa dopravcu znamená definitívnu rozlúčku so starými Karosami v bratislavských uliciach. TASR o tom informovala hovorkyňa podniku Ľubica Melcerová.

Dopravný podnik podpísal kontrakt so spoločnosťou Otokar Otomotiv, a to na základe výsledku verejného obstarávania. Cena jedného nového kĺbového autobusu Otokar Kent C je 254 950 eur. „Je to menej, než cena autobusov obstarávaných v minulých rokoch, pričom iní výrobcovia v tomto verejnom obstarávaní, s podmienkami nastavenými prísne v prospech cestujúcej verejnosti, ponúkli vyššie ceny,“ tvrdí dopravca.

Ušetria

Vďaka nižšej cene za vozidlá ušetrí DPB viac ako päť miliónov eur. Za tie by bolo možné nakúpiť takmer 20 ďalších vozidiel. Nákup autobusov bude financovaný formou úveru, ktorý bude zohľadnený v navýšení financovania DPB od hlavného mesta.

Foto: dpb.sk

„Vozidlový park autobusov starne aj napriek pandémii a je potrebné okrem trolejbusov a električiek zmodernizovať aj autobusovú základňu. O niekoľko mesiacov bude bratislavský vozidlový park autobusov posilnený, kompletne nízkopodlažný a z prevažnej časti tiež klimatizovaný,“ uviedol predseda predstavenstva DPB Martin Rybanský.

Klimatizované a hygienické

Interiér nových autobusov bude klimatizovaný a farebne upravený s 39 hygienickými koženkovými sedadlami a nerezovými prevedením držadiel a madiel. „Samozrejmosťou sú sedadlá modrej farby vyhradené pre cestujúcich so zníženou pohyblivosťou a vyhradené priestory pre invalidný vozík, detský kočík a bicykel. Nebude chýbať WiFi pripojenie, USB nabíjačky a systém APC pre automatické počítanie cestujúcich,“ spresnila Melcerová.

Chýbať nebude kamerový a informačný systém vrátane hlásičov pre slabozrakých a nevidiacich. Súčasťou informačného systému budú aj vonkajšie plnofarebné informačné tabule a nové vnútorné informačné panely, ktoré zobrazujú aktuálne odchody ďalších relevantných liniek v reálnom čase.

Vozidla budú spĺňať emisnú normu Euro VI stupeň D, ktorú dopravca označuje ako najprísnejšiu.

SLEDUJTE POZITÍVNE SPRÁVY Z BRATISLAVSKÉHO KRAJA NA FACEBOOKU!

Už ste čítali?

Byt v úplnom centre Bratislavy vymenili za šťastie na dedine:…

Nie všetky pokrokové projekty začínajú výpoveďou v korporáte.…

Práca v banke ju už nenapĺňala, pustila sa do výroby ženských…

Práca v banke si vyžaduje biznis oblečenie. Dobre o tom vedela už počas vysokej…

Pre koronu prišiel o prácu, tak piekol veterníky pre záchranárov.…

Keď prišiel Matúšov kolega s nápadom piecť koláče…

Horský vodca Ján Kořínek: Ak sa stretnete zoči-voči medveďovi,…

Pre milovníkov prírody a turistov má jasný odkaz.

František prácu smetiara miluje: Nie je to voňavá robota, no…

Vnúčatám kúpil ako hračku smetiarske auto, aby im mohol ukázať,…

25 rokov predáva kapustu na Miletičke: Pochádzam z generácie,…

Ak ste pravidelnými návštevníkmi známej Miletičky, meno…

Slovák Marek pracuje pre Teslu: Tvrdú morálku v práci vydržíte,…

Marek Vančo pracuje v americkej centrále Tesly v tíme autopilota pre samojazdiace…

O slovenskú gymnazistku majú záujem na Oxforde. Od vedeckej…

Paulína na sebe pracovala nad rámec toho, čo vyžaduje škola. Drina sa…