Slováci považujú pobočky bánk za najdôležitejší zdroj informácií
TASR
TASR

Slováci považujú pobočky bánk za najdôležitejší zdroj informácií

V prípade financovania bývania či investovania do dlhopisov a akcií, význam pobočiek ešte rastie.

Ilustračné foto Foto: Andrej Galica

Bratislava 19. augusta (TASR) - Pre Slovákov sú bankové pobočky dôležité. A to najmä v čase, keď plánujú požiadať banku o úver. Práve vtedy sa totiž obracajú na svojho bankového poradcu alebo pracovníka práve v pobočke. Vyplýva to z najnovšieho medzinárodného prieskumu spoločnosti TNS Aisa, ktorý zrealizovala pre skupinu Erste Group počas februára tohto roka prostredníctvom osobných rozhovorov na celkovej vzorke 1236 respondentov vo veku 15 až 65 rokov. Rovnaký prieskum bol zrealizovaný v ďalších 6 krajinách patriacich do skupiny Erste.

Prieskum ukázal, že Slováci považujú pobočky bánk za najdôležitejší zdroj informácií o bankových produktoch. Na prvú priečku ich zaradilo až 85 % opýtaných. Ďalšie zdroje informácií sú konzultácie s rodinou a známymi, webstránky bánk, či informácie z tlačených materiálov a médií. Pri získavaní informácií o bankových produktoch Slováci najmenej využívajú sociálne médiá a diskusné fóra.

V prípade financovania bývania či investovania do dlhopisov a akcií, význam pobočiek ešte rastie. Z prieskumu totiž vyplynulo, že v čase, keď Slováci hľadajú úver na bývanie, až 82 % opýtaných by sa obrátilo na svojho bankového poradcu alebo na pracovníka v pobočke. Prostredníctvom on-line kanálov by o úvere komunikovala s bankou takmer desatina Slovákov. "Rozhodnutie o financovaní bývania je pre mnoho ľudí jedno z najdôležitejších, ktoré v živote urobia. Preto je dôležité, aby boli pre nich informácie o úvere na bývanie pravdivé, relevantné a najmä zrozumiteľné," skonštatoval v správe pre médiá vedúci oddelenia retailových úverov Slovenskej sporiteľne Igor Lehoťan.

Pobočky sú pritom dôležité aj pre klientov bánk v okolitých krajinách. Zatiaľ čo v Maďarsku by v prípade záujmu o úver na bývanie oslovilo pobočku banky 83 % opýtaných, čo je takmer totožné so situáciou na Slovensku, v Česku a Rakúsku je to o niečo menej, približne tri štvrtiny respondentov. Zaujímavosťou je, že v Česku sú online kanály, akými sú komunikácia s bankou cez internetbanking, telefón, či email pri spravovaní financií oveľa využívanejšie.

Ako ďalej vyplýva z prieskumu, takmer 70 % opýtaných respondentov považuje pobočku za kľúčovú aj v prípade nespokojnosti, či prípadných sťažností. Na call centrum banky by sa obrátilo 12 % Slovákov. Naopak, najmenej ľudí by riešilo sťažnosti prostredníctvom internetbankingu či mobilných aplikácií.

Už ste čítali?

Keď začal Milan maľovať, svoj pôvod tajil, lebo sa bál reakcií…

Keď odhalil svoje meno a pôvod, v priebehu jedného večera stratil na…

Rasťo navštívil Severnú Kóreu: Hoci je to najkrutejší režim,…

Ľudia majú svojich diktátorov za bohov, ženy si môžu vybrať z 18 účesov,…

Lucie pečie hotové majstrovské diela: Na začiatku som bojovala,…

Je mladá, krásna a úspešná. Na konte má viacero…

Jej mladšia dcéra vyhrala MasterChef, staršia má detskú mozgovú…

Zdravotný stav Paulínky denne núti jej rodičov riešiť inkontinenciu,…

Vnuk Slováka z ikonickej fotky: Že je dedo slávny, sme zistili,…

Starý otec, Gusti Popovič prebýva v rodine maliara Ivana Popoviča naďalej. Napriek…

Kaštieľ Betliar odhalil ďalšie dobre ukryté tajomstvo: Reštaurátori…

Moderné technológie reštaurátorom umožňujú objavovať nové…

Bývalý skinhead z Prešova si vzal Rómku: Dnes sa bojím o naše…

Prešovčan Gabi bol zarytým skinheadom. Keď sa odsťahoval od partie do Anglicka,…

Slovenka najprv v USA upratovala domy, teraz hviezdi pred kamerami:…

Sny si plní v samotnej mekke filmu. Aj keď stále bojuje, robí naplno…