Ziku možno porazí billboard. Brazília predviedla svoje riešenie
Iveta Bátrnová
Iveta Bátrnová

Ziku možno porazí billboard. Brazília predviedla svoje riešenie

Na pohľad je to celkom klasický billboard, pre komáre je však veľkým lákadlom. Cieľom tejto reklamy je zničiť infikované komáre prenášajúce vírus Zika. Ako to celé funguje?

Billboard, ktorý bojuje proti nebezpečným komárom — Foto: reprofoto/YouTube

BRAZÍLIA 25. apríla - Reklamy nie sú medzi ľuďmi veľmi obľúbené, ale táto spomedzi nich vyniká svojou užitočnosťou. Jej cieľom totiž nie je nalákať ľudí, ale komáre. Brazília a zvyšok Južnej Ameriky zápasia s komármi, ktoré prenášajú nebezpečný vírus Zika. Ten spôsobuje ľuďom vážne zdravotné problémy a dokáže sa preniesť cez placentu aj z matky na dieťa, ktorého stav dokáže poznačiť, preto sa tomuto problému venuje veľká pozornosť. V tropických oblastiach sa totiž hmyzu veľmi darí, nevynímajúc komáre tohto druhu, Aedes aegypti. Pokiaľ sú tieto komáre infikované, prenášajú toto ochorenie. Situácia je vážna a priam volá po riešeniach. Jedným z nich môže byť aj tento kreatívny nápad – reklama, ktorý tento hmyz ničí.

Billboard ako pasca

Najlepšia pasca vôbec nevyzerá ako pasca, a presne toto tento billboard spĺňa. Na verejnom priestranstve vyzerá ako bežný billboard. Ale cieľom tejto reklamy je zlikvidovať čo najviac škodlivého hmyzu, na čo využíva originálnu technológiu. V billboardoch je zabudované zariadenie, ktoré rozptyľuje zápach pripomínajúci pach, ktorý produkuje ľudské telo počas dňa, keď dýchame, aj keď sa potíme. Takto dokáže billboard komáre nalákať a je pre ne veľmi atraktívny. Keď sa ku nemu komáre priblížia, vletia do špeciálnej komory, kde sú už uväznené a niet pre ne cesty späť. V dôsledku dehydratácie potom hynú.

Užitočná reklama

Užitočný billboard sa snaží kreatívnou cestou upútať na tento problém, ale primárne púta pozornosť komárov, pričom sa snaží svojským, ale účinným spôsobom znížiť ich počet. Navyše, tento koncept bol uverejnený bez obmedzení v rámci autorských práv a celý projekt je dostupný na internete, takže je možné ho voľne reprodukovať. Dôvodom je to, aby akékoľvek mesto v Brazílii alebo aj kdekoľvek inde, mohlo tento nápad využiť a aby sa takého billboardy mohli voľne rozšíriť na miestach, kde sú potrebné. Tomu sa hovorí pokrok! Je evidentné, že prioritou bolo naozaj zdravie ľudí a pomoc s náročným miestnym problémom.

Pozrite si video, ktoré zachytáva princíp, na ktorom tento billboard funguje.

 

Už ste čítali?

Jusufova rodina zmenila Šamorín na hlavné mesto zmrzliny: Práškové…

Vraví sa, že Juhoslovania sú všade. Niektorí Šamorínčania…

Všeobecná lekárka Etela Janeková nezavrela ambulanciu ani na…

MUDr. Etela Janeková, PhD. od začiatku pandémie nezavrela svoju ambulanciu ani…

Východniarov lieči tento usmievavý lekár z Kene: Ľudia sú tu…

Kipchanga Chemwotei Sakong pre známych jednoducho Kip. O Slovensku dlho nič nevedel.…

Pavol Croft je slovenský Indiana Jones. Nechcelo sa mu stáť…

K histórii a umeniu mal Pavol Croft vždy blízko. Preto si ich vybral…

Aj keď je úplne nevidiaca, učí na strednej škole: Študenti sa…

Odmalička snívala o tom, že sa bude predvádzať na javisku. Košičanka…

Byt v úplnom centre Bratislavy vymenili za šťastie na dedine:…

Nie všetky pokrokové projekty začínajú výpoveďou v korporáte.…

Práca v banke ju už nenapĺňala, pustila sa do výroby ženských…

Práca v banke si vyžaduje biznis oblečenie. Dobre o tom vedela už počas vysokej…

Pre koronu prišiel o prácu, tak piekol veterníky pre záchranárov.…

Keď prišiel Matúšov kolega s nápadom piecť koláče…